Wil je afvallen of spieren opbouwen? Deze plantaardige eiwitrijke powerfoods zitten vol met vitamines, mineralen en voedingsstoffen die je lichaam een gezonde boost geven.

Voeg deze powerfoods toe aan je dagelijkse dieet en je bent hard op weg naar resultaat!

1. Erwten (-eiwit)

Erwten bevatten veel vezels, B-vitamines, vitamine E, zink, ijzer en magnesium en zijn gemakkelijk toe te voegen aan salades, wraps en curry's.

Erwten bevatten bovendien ook eiwitten en met name gele erwten zijn een geweldig bron van eiwitten die je gemakkelijk toe kunt voegen aan je dieet door middel van een plantaardige eiwitshake.

Goed voor het opbouwen van je spieren en herstellen van je spieren na het sporten. 

2. Quinoa

Quinoa wordt vaak gezien als een graan, maar valt eigenlijk onder de zaden. Het is een uitstekende bron van complexe koolhydraten, een complete bron van eiwitten en bevat veel vezels, ijzer en magnesium.

3. Hennepzaad

Deze zaadjes bevatten maar liefst 5 gram complete eiwitten per eetlepel en zijn een geweldige bron van gezonde omega-3 vetten. Schep ze door een salade of roer dagelijks 1 of 2 eetlepels hennepzaad door je soja- yoghurt of -kwark.

4. Pindakaas

Heerlijk door je eiwitshake, op een rijstwafel of met stukjes appel. Pindakaas is een goede bron van vetten en eiwitten, rijk aan magnesium en een goede bron van vitamine E, een antioxidant die helpt bij spierherstel.

Kies bij voorkeur voor de natuurlijke variant, zonder olie, suiker of andere extra toevoegingen.

5. Broccoli

Wist jij dat er -per calorie- meer eiwit in broccoli zit dan in een biefstuk? Het is bovendien rijk aan vezels, een goede bron van vitamine C. Broccoli bevat ook nog eens heel weinig calorieën, dus je kunt zo goed als onbeperkt eten.broccoli

6. Spinazie

300 gram spinazie levert bijna 10 gram eiwitten. Het is bovendien een goede bron van vitamine A, vitamine C en vezels die bijdragen aan het verlagen van het oestrogeengehalte in je lichaam en minimaliseert de opslag van vet.

7. Bonen

Bonen en andere peulvruchten zijn een geweldige bron van plantaardige eiwitten (7 gram eiwit per 100 gram). Ze bevatten veel vezels die helpen bij het verlagen van een te hoog cholesterolgehalte en zitten vol met mineralen als: magnesium, kalium, koper, fosfor en ijzer.

8. Zoete aardappel

Zoete aardappel bevat veel vitamine A dat je lichaam kan helpen bij het aanmaken van het spieropbouwende hormoon testosteron. Ze zijn daarbij niet alleen supergezond, maar ook nog eens superlekker. Heerlijk in burrito's of in een currygerecht. Of rooster ze in de oven met een klein beetje olijfolie.

We create a fitter world

Fit Green Protein

Fit Green Meal Diet

 

Fit Green Hero

Magnesium

Omega-3

Vitamine D3