0
Winkelmandje
Er zit nog niets in je winkelwagen. O
Heb je vragen of hulp nodig bij je bestelling?
Neem contact op met onze klantenservice

Eiwitshakes

Eiwitten zijn de belangrijkste bouwstenen van ons lichaam. Voor een goede gezondheid en fitte lifestyle is het daarom essentieel om dagelijks voldoende eiwitten binnen te krijgen. Een eiwitshake, zoals Fit Green Protein, is een makkelijk en gezond hulpmiddel om aan je dagelijkse eiwitbehoefte te komen.

De functie van eiwitten

Eiwitten zijn betrokken bij heel veel regelprocessen in het lichaam. De bekendste functies van eiwitten zijn het bevorderen van spierherstel, spieropbouw en het ondersteunen van gewichtsverlies bij het afvallen.

Hoeveel eiwitten

Hoeveel eiwitten je nodig hebt verschilt per persoon. Een goede richtlijn die je kunt aanhouden is om per dag tussen de 1.0 gram en 1.8 gram eiwitten per kilo lichaamsgewicht te eten. Een goede eiwitshake geeft je ongeveer 20 gram eiwitten per schepje en helpt je dus goed op weg om dagelijks voldoende eiwitten binnen te krijgen.

Plantaardige eiwitten vs dierlijke eiwitten

Er bestaan plantaardige eiwitten en dierlijke eiwitten. Uit onderzoek is gebleken dat een plantaardige eiwitshake net zo goed is als een dierlijke eiwitshake, ook wel bekend als whey. Plantaardige eiwitten worden meestal gemaakt erwten- of rijsteiwit en zijn lactosevrij. Dierlijke eiwitten worden gemaakt van melk en bevatten lactose. Omdat een plantaardige eiwitshake vrij is van lactose heb je hiermee geen last van een opgeblazen gevoel, een slechte huid, onrustige darmen of andere ongemakken.

Wanneer een eiwitshake drinken?

Eiwitten dragen bij aan de opbouw en het behoud van onze spieren en het herstel van ons lichaam. Veel mensen drinken dan ook vaak een eiwitshake direct na hun training of na het sporten.

Hoewel veel mensen nog steeds denken dat je het beste na het trainen zo snel mogelijk een eiwitshake moet nemen, blijkt uit onderzoek dat het voor de eiwitsynthese (de opbouw van eiwitten in het lichaam) niet veel uit maakt of je eiwitten voor of na het trainen neemt.

Je lichaam maakt namelijk eerst gebruik van de opgeslagen eiwitten (aminozuren) die je gedurende de dag via eiwitrijke voeding hebt gegeten. De eiwitsynthese blijft namelijk hetzelfde. Het is dus belangrijker dat je totale eiwitinname gedurende de dag voldoende is.

Vegan eiwitten / vegan eiwitshake

Een trend die steeds duidelijke zichtbaar wordt, is dat mensen liever een plantaardige of vegan eiwitshake drinken. Een vegan eiwitshake bevat uitsluitend plantaardige eiwitten en geen dierlijke ingrediënten.

Maaltijdshakes

Mensen die aan een fit lichaam werken en eiwitten gebruiken zijn bewust met hun gezondheid bezig. Omdat we steeds minder tijd hebben, maar wel verantwoord en gezond willen blijven eten, zie je de populariteit van maaltijdshakes toenemen. Een goede maaltijdshake bevat hoogwaardige ingrediënten en alle voedingsstoffen die het lichaam nodig heeft. Bij Orangefit hebben we twee van zulke maaltijdshakes ontwikkeld. Met onze maaltijdshakes krijg je alles binnen éé minuut binnen: eiwitten, koolhydraten, vetten, vezels, vetten en alle vitaminen en mineralen. Ideaal voor als je weinig tijd hebt maar wel goed voor je lichaam wilt zorgen.

Daily Essentials

Vitamines en mineralen zijn net als eiwitten erg belangrijk voor ons lichaam. Met name magnesium, omega-3 en vitamine D3 zijn belangrijk. Het is belangrijk dat we hier dagelijks voldoende van binnen krijgen. Onder onze Daily Essentials vind je zowel magnesium, omega-3 en vitamine D3. Allemaal volledig plantaardig.

Magnesium helpt je om een goede mentale balans te krijgen en te houden. Ook speelt het een grote rol bij de energieproductie, zenuwfuncties en een goede werking van de spieren. In onze voeding zit een hoop magnesium. Bronnen van magnesium die je kunt toevoegen aan je dagelijks voedingspatroon zijn donker-)groene bladgroenten, noten en zaden, volle granen en peulvruchten. Ook kun je dagelijks magnesium tabletten/capsules innemen.

Omega-3 vetzuren zijn goed voor je hart, ogen en hersenen. Omega-3 wordt ook wel 'de olie van ons lichaam' genoemd. Je vindt plantaardige omega-3 in walnoten, lijnzaad (olie), hennepzaad (olie), chiazaden en algenolie capsules.

Vitamine D3 , ook wel bekend als de 'zon vitamine' ondersteunt het immuunsysteem, zorgt voor een goede weerstand en draagt bij aan het behoud van sterke botten en tanden. Ook is aangetoond dat vitamine D3 een belangrijke bijdrage levert aan het behouden van soepele en sterke spieren.