Personal Impulse is ontstaan vanuit de behoefte om een eigen visie na te streven. Kun je ons meer vertellen over jullie eigen visie en het ontstaan hiervan?

Bij Personal Impulse willen we de impulse/inspiratie zijn voor mensen om zowel fysiek als mentaal hun leven, privé en/of zakelijk, naar ‘the next level’ te brengen, doormiddel van groei en ontwikkeling.

Onze drijfveer is dat wij direct en indirect een positieve impact op hun leven hebben, maar ook op dat van mensen in hun omgeving. Uit die behoefte om een impact te hebben is ook onze doelgroep ontstaan, namelijk ondernemers en leidinggevenden, welke buiten het feit dat ze veel invloed hebben op anderen, vaak ook ambitieuzer zijn en meer open staan voor persoonlijke ontwikkeling.

Onze hele studio en trainingsconcept is hierop ingericht, denk aan effectieve 30 min. trainingen met een hoge intensiteit en veel variatie gericht op algehele fitheid.

Wat is volgens jou het meest bepalend voor het succes van een Personal Trainer?

Je kan nog zoveel kennis, ervaring, diploma’s etc. hebben, maar als je het niet in de markt kan zetten en verkopen, kun je als goede personal trainer nog achter de feiten aanlopen. De meeste Personal Trainers hebben heel veel passie voor wat ze doen, fitness, coaching etc., maar zien vaak niet in dat marketing en sales je business laten groeien.

Als je echt goed bent in wat je doet en je met je skills mensen echt kan helpen, heb je maar mijn inziens de plicht om je product of dienst te verkopen. Marketing kan je voor een groot deel uitbesteden, dus als je het mij vraagt wat het meest bepalend is naast het behalen, maar vooral ook het laten zien van resultaat met je leden, is het wel je vermogen om je oplossing voor een probleem te verkopen.

Koppel dit met enthousiasme en een oprechte interesse om mensen te helpen en de belangrijkste ingrediënten voor succes zijn aanwezig.

Wat zijn voor jullie goede manieren om aan nieuwe leden te komen?

Advertenties op social media en de website zijn goed voor ongeveer 50% van nieuwe leads, de andere helft komt van bestaande leden via mond-tot-mond. Dit laatste heeft altijd mijn voorkeur aangezien die mensen al voorverwarmd zijn door een bestaand lid en vaak al het één en ander weten over onze manier van werken en met welke kosten ze rekeningen moeten houden.

Ook vallen leads die via een bestaand lid binnenkomen vaak al binnen onze doelgroep en is er 9 van de 10 keer een goede match/click. Bij elke intake, vraag ik of ze mij willen helpen om Personal Impulse te laten groeien als wij ze helpen met het behalen van de beoogde resultaten. Ik maak er op die manier tijdens het salesgesprek al een soort van voorwaarde van om ‘zaken te doen’.

Wanneer mensen de eerste resultaten beginnen te merken en dus extra enthousiast en gemotiveerd zijn is het moment om hierop terug te komen en het lid te vragen naar potentieel nieuwe leden.

Spelen jullie in op foodtrends? Zo ja, hoe?

De trainers en ikzelf zijn wel meer bezig met het eten van minder dierlijke eiwitten en meer plantaardige producten en met het uitproberen van methoden als bijv. Intermitted Fasting. Onze bevindingen sijpelen ook door naar onze leden, maar over het algemeen zijn we niet heel erg bewust en gevoelig voor verschillende foodtrends.

Wat vind je van de stelling "Branding en marketing worden ook binnen PT steeds belangrijker"?

Door de wildgroei en verzadiging in de markt wordt het naar mijn mening steeds belangrijker om een goede reputatie op te bouwen en onderscheidend te zijn in de markt. Jouw ‘brand’ moet eigenlijk synoniem staan met professionaliteit, authenticiteit en resultaat. Daarom is het belangrijk om andere mensen te laten vertellen over hun ervaringen met jouw bedrijf.

Wij passen dit op de website toe door ‘dramatisch veel recensies’ te laten zien. Vaak krijgen we terug van mensen die voor een proefles of intake komen, dat de overdaad aan succesverhalen ze heeft geïnspireerd en over de streep heeft getrokken.

Ook bij het zien van verhalen van bekenden wekt dit veel vertrouwen. Het belangrijkste wat je wil bewerkstelligen op je website en bij je uitingen op social media is dat mensen je leren kennen, leuk vinden en vertrouwen.

Hoe zorgen jullie voor zo min mogelijk 'no shows'?

Bij een no show wordt de volledige sessie gerekend m.u.v. ziekte etc. Over het algemeen hebben we weinig no shows zonder afzegging. Vaak wordt er direct vanuit de Trainer al gestuurd op het plannen van een nieuwe afspraak, als het lid dit zelf al niet doet wat vaak al het geval is.

Natuurlijk is het allerbelangrijkste dat mensen zelf graag willen komen omdat ze altijd met een goed gevoel weer de deur uitlopen. Bij mensen waar dit (op een gegeven moment) niet het geval is wordt de samenwerking vaak beëindigt omdat wij mensen wel kunnen inspireren, maar motivatie moet vanuit hunzelf komen.

Goed personeel is belangrijk! Hoe trekken jullie goede mensen aan en hoe proberen jullie ze te behouden?

Vacatures hebben in het verleden eigenlijk niets gedaan. Nieuwe trainers komen vaak voort uit ons netwerk. Wanneer de visie van een bedrijf aansluit bij de visie van de trainers en zij het gevoel hebben dat ze voldoening uit hun werk halen en gewaardeerd worden blijven ze aan boord.

Bij Personal Impulse staan we voor ontwikkeling, voor zowel leden als de trainers. Als een trainer niet verder ontwikkelt of het zelf beter denkt te kunnen is het hoe je het ook wendt of keert tijd om te gaan.

Wat zijn je meest pijnlijke maar ook meest leerzame lessen geweest?

Zorg voor een waterdicht concurrentie en relatiebeding! Vertrouwen en loyaliteit zijn leuk in theorie maar als eigenbelang zwaarder gaat wegen is het ver te zoeken. Laat ik het zo zeggen dat ik m’n kop niet voor de derde keer ga stoten.

Steeds meer mensen gaan plantaardiger eten. Wat merken jullie hiervan?

Je merkt dat mensen steeds bewuster worden. Niet alleen over wat ze in hun lijf stoppen maar ook welke invloed bijvoorbeeld dierlijke producten hebben op het milieu. Dit zie je terug in de supermarkt door het toenemende aanbod van plantaardige producten.

Zelf merken we dat steeds meer mensen er voor open staan en velen al aanpassingen maken om meer plantaardig te gaan eten. Trainers, coaches en voeding specialisten hebben natuurlijk ook een invloed daarop.

Hoe zien jullie abonnementen/pakketten eruit?

Maandelijks gaat er een factuur uit voor 8 of 12 sessies (twee of drie keer per week trainen). Deze is gebaseerd op vier weken. Dat betekend dat jaarlijks 48 (i.p.v. 52) weken worden gefactureerd en er dus vier weken zijn die al rekening houden met vakanties/ziekte etc. Hierdoor lopen de facturen en sessies in 95% al ongeveer gelijk. Hierdoor heb je minder omkijken naar de administratie.

We werken nog maar sinds december 2019 samen. Wat vind jij het fijnst aan onze samenwerking?

Je kan met vragen altijd snel bij jullie terecht en wat ik nog meer fijn vind is dat je er vanuit kan gaan dat dingen gebeuren volgens afspraak. Ook terugkoppelingen over eventuele vertragingen o.i.d. verlopen altijd soepel. De kwaliteit van de producten spreken voor zich!