Wil je afvallen of meer spieren opbouwen? Deze plantaardige eiwitrijke superfoods zitten vol met gezonde voedingsstoffen, vitaminen en mineralen die je lichaam een gezonde boost geven.

Voeg deze plantaardige superfoods toe aan je dagelijkse dieet en je bent hard op weg naar resultaat!

1. Erwten (erwteneiwit)

Erwten zijn een geweldige complete bron van eiwitten, vezels, B-vitamines, vitamine E, zink, ijzer en magnesium. Goed voor het opbouwen van spieren en spierherstel. Gemakkelijk toe te voegen aan salades, wraps en curry's.

Ook kun je gemakkelijk extra eiwitten toevoegen aan je dieet door middel van een natuurlijk plantaardig eiwitsupplement.

2. Quinoa

Quinoa wordt vaak gezien als een graan, maar valt eigenlijk onder de zaden. Het is een goed bron van koolhydraten, een complete bron van eiwitten en bevat veel vezels, ijzer en magnesium.

3. Hennepzaad

Deze zaadjes bevatten maar liefst 5 gram eiwitten per eetlepel en is een geweldige bron van gezonde omega-3 vetten. Schep door een salade of roer dagelijks 1 of 2 eetlepels hennepzaad door je kwark of (soja-)yoghurt.

4. Pindakaas

Heerlijk door een eiwitshake, op een rijstwafel of met stukjes appel. Pindakaas is een goede bron van eiwitten, rijk aan magnesium dat helpt met spierfuncties en vitamine E, een antioxidant dat helpt bij het herstel na het trainen.

5. Broccoli

Wist jij dat er per calorie meer eiwit in broccoli zit dan in een biefstuk? Het is bovendien rijk aan vezels, een goede bron van vitamine C en bevat weinig calorieën, dus je kunt het bijna onbeperkt eten.broccoli

6. Spinazie

300 gram spinazie levert bijna 10 gram eiwitten. Het is bovendien een goede bron van vitamine A, vitamine C en vezels die bijdragen aan het verlagen van het oestrogeengehalte en minimaliseert de opslag van vet.

7. Bonen

Bonen en andere peulvruchten zijn een geweldige bron van plantaardige eiwitten (7 gram eiwit per 100 gram). Ze bevatten veel vezels die helpen bij het verlagen van een te hoog cholesterolgehalte en zitten vol met vitamines zoals magnesium, kalium, koper, fosfor en ijzer.

8. Zoete aardappel (bataat)

Niet alleen supergezond, maar ook nog eens superlekker! Zoete aardappel bevat veel vitamine A dat het lichaam kan helpen bij het aanmaken van het spier opbouwend hormoon testosteron. Lekker in een wrap of rooster ze in de oven met een klein beetje olijfolie.

 

We create a fitter world

Fit Green Protein

Fit Green Meal Diet

 

Fit Green Hero

Magnesium

Omega-3

Vitamine D3